إذا كنت ستقوم بالشراء في الساحل الشمالي.. إليك هذه النصائح

قبل ما تشتري شاليه في الساحل الشمالي محتاج تعرف شوية نصائح عشان تقدر تحدد وحدتك المناسبة، والقرية بالإضافة للسعر المناسب لك، هتعرف ازاي تشتري شاليه في ابسط خطوات بعد قرائتك المقال. 

شاليه للايجار او للبيع

شاليه للايجار للبيع في الساحل الشمالي

أول حاجة لازم تفكر فيها هي مكان اقامتك، وازاي تقدر تختاره بأفضل امكانيات عشان يناسبك، وطبعا عشان تحدد مكان اقامتك لازم تحدد اذا كنت محتاج مكان شاليه للايجار أم شاليه للبيع، شاليهات للإيجار في الساحل الشمالي يصل سعرها لحوالي 3000 جنيه في اليوم لأصغر مساحة شاليه، ولو محتاج فيلا هتوصل تقريبًا لـ 10000 جنيه في اليوم، يعني لو مسافر انت واسرتك واصحابك هتحتاج مكان كبير وكمان هتحتاج ميزانية كبيرة عشان تقعد أقل أيام ممكنة بسبب ارتفاع الأسعار، لكن شاليهات للبيع في الساحل الشمالي جزء منها أسعاره مرتفعة وجزء أسعاره متوسطة، والفرق بين الأسعار ده بيرجع لاختلاف مكان المنتجع، تنوع الخدمات الموجودة فيه، عشان كده لازم تتأكد من جودة الخدمات ومستوى المنتجع قبل شرائك، لان احيانا كتير جدا الأسعار المنخفضة بتكون عبارة عن سوء مستوى الخدمة والمنتجع.

ازاي تختار المنتجع


وبعد ما استقريت انك لازم تشتري شاليه خاص بيك، ده وقت انك تحدد مكان المنتجع اللي هتشتري فيه، طبعا بمجرد ما بتقول الساحل بتقول مارينا ومراسي وهاسيندا، بس ما انصحكش تشتري وحدتك هناك، لان بسبب شهرتها دي عدد الناس اللي بيروح بقى اكبر من طاقتها، وده سبب في ان الخدمات اصبحت اقل كفاءة في مقابل ارتفاع الأسعار، كمان الاستلام البعيد لوحدتك يقلل من سعرها عشان كده لازم تتأكد من الاستلام القريب، وتختار مكان متكامل الخدمات وأسعاره مناسبة للخدمات الموجودة فيه.


امتلك وحدتك في كورال هيلز اتصل الأن01010017331 او سجل هنا https://cutt.ly/1QPDNTd

كورال هيلز الساحل الشمالي

منتجع كورال هيلز

تقع القرية في امتداد سيدي عبد الرحمن بأجمل فيو، وتم اختيار موقع القرية بدقة مميزة حيث انه موقع مميز من حيث نظافة مياه البحر به والشاطئ، وهتستمتع بالهواء المنعش الذي يعطي الراحة والاستجمام للجميع. المنتجع مبنى على شكل حرف U وعبارة عن 6 مصاطب فتقدر تشوف البحر من أي مكان في المنتجع، مع وجود 8 حمامات سباحة منتشرة في الـ 6 مصاطب.

يتميز موقع القرية والشاليهات بالخصوصية والتصميم المميز، هتلاقي الشاليهات والفيلات مبنية بنظام توين فيلا Twin Villa ولكل شاليه مدخل منفصل عن الشاليه المجاور. أما عن الخدمات الموجودة في المنتجع هتلاقي مطاعم وكافيهات ومحلات تجارية منتشرة في كل المنتجع، كمان خدمات فندقية متميزة لوحدتك، وتقدر تلاقي عيادات طبية مجهزة لأي طوارئ وبكده هتلاقي كل احتياجاتك وانت داخل المنتجع، بالإضافة لأنك قريب من باقي الخدمات السياحية. 

واكتر شئ مميز في كورال هيلز هو أنها منشأة على يد شركة نيو ستارز، ليها عدة أعمال مشهورة زي كورال هيلز مرسى علم و كورال هيلز شرم الشيخ، وده يضيف لها ثقة وتميز اكبر.

مكان شاليهك داخل المنتجع

مكان شاليهك داخل المنتجع

بعد ماقدرت تختار المنتجع أو القرية المناسبة لازم تحدد مواصفات شاليهك، ومواصفات الشاليه بتشمل مساحة الشاليه: في كورال هيلز المساحات مختلفة تقدر تختار منها اللي يناسبك، مكان الشاليه: اختار مكان الشاليه بكل بساطة، سواء كان شاليه أرضي بحديقة، أو شاليه علوي برووف، كمان لو عندك أطفال ممكن تختار الشاليه بيشوف حمام السباحة عشان يكون اقرب ليهم.

وبكده تكون قدرت تحدد شاليهك المناسب ليك، وده وقت انك تشتري وحدتك في أقرب وقت.


امتلك وحدتك في كورال هيلز اتصل الأن01010017331 او سجل هنا https://cutt.ly/1QPDNTd


ومن هنا: ممكن تعرف أهم 7 اسئلة يجب معرفتها قبل سفرك للساحل الشمالي


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

أفكار مبتكرة لألوان فرش شاليهك في الساحل الشمالي

اين تجد شالية باطول فترة سداد في الساحل الشمالي ومتى تقوم بشرائه ؟

اكتشف افضل المنتجعات الموجوده على البحر مباشرة في الساحل الشمالي