ليه " الساحل الشمالي" اصبح مصيف ومشتى ؟

من الواضح أن مصر في احسن فتراتها في التطور العمراني، واهتمام الحكومة بإيجاد حلول للمشكلة السكانية عن طريق إقامة مدن جديدة زي العاصمة الادارية الجديدة تستوعب طاقات بشرية. والتفكير فى التنمية في مصر يبدأ من الاستثمار الترفيهي والسياحي وذلك من خلال إنشاء مدن تتمتع بالعالمية وخاصة على ساحل البحر الاحمر والبحر الابيض المتوسط، مثل مدينة الجلالة ومدينة العلمين الجديدة.

مدينة الجلالة
مدينة الجلالة العين السخنة

العلمين الجديدة
مدينة العلمين الجديدة

الرئيس السيسي لقب مدينة العلمين الجديدة بـ أيقونة البحر المتوسط، وبما انها الطفرة العمرانية الحقيقية المجهزة للحياة اليومية على الساحل الشمالي وليس للمصيف فقط، سمحت للشعب المصري بتحقيق مطالبه بالحياة الأفضل وطموحاته.

نقطة تحول في الساحل الشمالي 

فتح الساحل الشمالي في موسمي الصيف والشتاء ستكون نقطة تحول عظيمة لأنها تعتبر مكان للاستمتاع طوال أشهر السنة، أصبحت مدينة جاذبة للمستثمرين ورجال الاعمال لانشاء المشروعات السياحية ومن اهمهم منتجع كورال هيلز.

coral hills resort

المعادلة الصعبة في امتلاك شاليهك

شاليه في الساحل الشمالي

قرر واشتري شاليهك في هذه الفترة صف اول على البحر مباشرة فيكون أمامك عدة وحدات تختار المساحات الأنسب بأنظمة سداد طويلة والاستلام القريب استمتع بالرفاهية الحقيقية في الساحل الشمالي انت واسرتك وبأنظمة سداد طويلة وبكده تكون حققت المعادلة الصعبة.

فمثلا العين السخنة تم إقامة الكثير من المشروعات فأصبح الاتجاه للجبال البعيدة عن البحر وبأسعار عالية وعلى نهج العين السخنة من المتوقع صعوبة امتلاك شاليه في الساحل الشمالي خلال الثلاث سنوات القادمة على البحر مباشرة، كما ان من المتوقع ارتفاع الأسعار بعد افتتاح مدينة العلمين عند  التفكير في امتلاك شاليه بعد سنتين لن تجد غير قبلى الطريق ثاني او ثالث صف على البحر وبأسعار مرتفعة جدًا.

افخم منتجعات الساحل "كورال هيلز"

coral hills resort marsa alam

"لما بتختار شاليه ويكون أمامك اختيارات كثيرة بيكون في حيرة في القرار عشان كده لازم تختار منتجع له سابقة اعمال ثابتة ولها اسم في التنمية العقارية السياحية زي شركة نيو ستارز لها سوابق اعمال ضخمة زي منتجعات كورال هيلز شرم الشيخ و كورال هيلز مرسى علم تم تسليمها بالكامل وحاليًا كورال هيلز الساحل الشمالي." 

- محمد خالد احد ملاك قرية كورال هيلز 

اقرأازاي تمتلك صيفك القادم في 3 خطوات فقط؟

تم اختيار موقع كورال هيلز بالصف الاول على البحر مباشرة في امتداد خليج سيدي عبد الرحمن  لتميزه بالأمان وقربه من الخدمات السياحية بأجمل فيو للبحر ومساحة 72 فدان، بعد 15 دقيقة فقط من طريق الفوكا ويتميز تصميم القريه بالالتزام بالخصوصية والنظافة والجمال و وجود الخدمات الكاملة لتوفر الراحة التامة والوقت لملاك القرية.

كورال هيلز الساحل الشمالي

وتميزتصميم المنتجع بتعدد وحداتها ومساحتها لتناسب كل العملاء الفيلات الفخمة صف اول على البحر مباشرة وتم تصميم الشاليهات أشبه للفيلات ويتكون كل مبنى من دور ارضى واول فقط . تصميم المنتجع على 6 مصاطب بارتفاعات مختلفة جعلت الشاليهات والوحدات تتمتع برؤية كاملة للبحر.

coral hills north coast


المميز في منتجع كورال هيلز الساحل الشمالي خدماته الكثيرة والمتنوعة بالخدمة الفندقية المتكاملة ووجود مول تجاري لن تحتاج الخروج من المنتجع بأستمرار، استمتع بملاعب التنس ومنطقة ألعاب مخصصة للأطفال ومجمع الكافيهات ومطاعم خاصة لكل مصطبة وبحيرات صناعية والعيادات الطبية وأكوا بارك و 8 حمامات سباحة مقسمة على المنتجع بالكامل وشاطئ الخاص ممهد البرمال البرونزية.  

north coast nightlife 2020

امتلك الان شاليهك الخاص بمنتجع كورال هيلز بأطول فترة سداد على 5 سنوات وبأقل نسبة مقدم 10%

عاين وحدتك وحدد المساحة المناسبة ليك ولأسرتك واختار شاليهك أرضي بجاردن أو علوي برووف خاص واستلم شاليهك كامل التشطيب خلال 6 شهور فقط اتصل على 01010017331 أو سجل على https://bit.ly/3gaNF7W

coral hills

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

أفكار مبتكرة لألوان فرش شاليهك في الساحل الشمالي

اين تجد شالية باطول فترة سداد في الساحل الشمالي ومتى تقوم بشرائه ؟

اكتشف افضل المنتجعات الموجوده على البحر مباشرة في الساحل الشمالي